BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER Çocuğunuzun bedensel yetersizliğinin onun tüm gelişimini olumsuz etkileyebileceğini unutmayın Çocuk eğer emeklemiyor, yürüyemiyor veya oturamıyorsa çevresiyle ilgisi buna bağlı olarak sınırlı kalacaktır Çocuğun bedensel yetersizliğine rağmen çevresiyle aynı şekilde ilişki kurmasını sağlamak sizin görevinizdir Bu nedenle mümkün olduğunca çevreyi çocuğun ayağına getirmek, bir başka deyişle emeklemese de, oyuncağı tutmasa da ona oyuncağı

Bu konu 1322 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
Bedensel Engelli Çocuklar 1322 Reviews

    Konuyu değerlendir: Bedensel Engelli Çocuklar

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1322 kez incelendi.

  1. #1
    Aylin's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24.03.2009
    Mesajlar
    3.559
    Konular
    3321
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    1
    Tecrübe Puanı
    1052
    @Aylin's

    Standart Bedensel Engelli Çocuklar

    BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER


    Çocuğunuzun bedensel yetersizliğinin onun tüm gelişimini olumsuz etkileyebileceğini unutmayın Çocuk eğer emeklemiyor, yürüyemiyor veya oturamıyorsa çevresiyle ilgisi buna bağlı olarak sınırlı kalacaktır

    Çocuğun bedensel yetersizliğine rağmen çevresiyle aynı şekilde ilişki kurmasını sağlamak sizin görevinizdir Bu nedenle mümkün olduğunca çevreyi çocuğun ayağına getirmek, bir başka deyişle emeklemese de, oyuncağı tutmasa da ona oyuncağı göstermek, sesini dinletmek, gözüyle takip etmesini sağlamak çocuğunuzun gelişimine destek olacak etkinliklerdir
    Onu yardımla yapabileceği işlerde destekleyip teşvik edin ki bir süre sonra yardımsız olarak yapmayı başarabilsin Yapabildiklerini de görmezden gelmeyin, küçümsemeyin Bazı şeyleri yapabildiğini görmek ona güven ve cesaret verecektir

    Çocuğunuzun kas gelişimi yetersiz yada kasları hiç gelişmemişse kas gelişimini kuvvetlendirici faaliyetler yaptırmanız gerekir



    ABüyük Kas Gelişimini Sağlayacak Faaliyetler

    * Büyük bir top tutturulur ve çocuktan topu rastgele atması istenir
    * Belirli bir hedef belirleyip, topu hedefe doğru attırma çalışmaları yaptırılır
    * Uzaklık yavaş yavaş çoğaltılarak karşılıklı top atıp tutma çalışmaları yaptırılır
    * Çeşitli malzemelerle bir yığın oluşturulur, topu yığına atıp devirme çalışmaları yaptırılır
    * Yanyana dizilmiş nesnelerden (Pet şişe, top, ceviz vb) baştaki ortadaki veya sondaki nesneyi vurma çalışmaları yaptırılır
    * Çocuk önce düz bir çizgi daha sonra yuvarlak çizgi üzerinde çizgiden kaymadan yürütülür Daha sonra bu çizgilerden yine çizgiden taşmadan geri geri yürümesi istenir
    * Yere boş kutulardan veya tahtalardan bloklar konur Çocuktan engellerin üzerinden birer adımla yürüyüş temposunu bozmadan geçmesi istenir
    * Çocuğun önüne sandalye veya sıralardan engeller konur, çocuğun dengesini bozmadan engellerin etrafından dolaşarak yürümesi sağlanır
    * Çocuklardan önce ayak parmakları ucunda yürümeleri daha sonra topuklarına basarak yürümeleri istenir
    * Çocuktan çizgi üzerinde önce çift ayak üzerinde zıplayarak yürümesi, daha sonra tek ayak üzerinde zıplayarak yürümesi istenir
    * Merdiven basamaklarından tutunmadan yürüyerek inip çıkması sağlanır
    * Çocukların bedenlerini harekete geçirici komutlar verilir ve çocukların bu komutlara uyması sağlanır Örneğin komutlar şu şekilde olabilir: “koş, yürü, zıpla, ağaçtan elma toplar gibi hareket yap, kuş gibi kanat çırp…”
    * Çocukların kol boyunu biraz aşan bir düzenekle elleriyle tutup vücutlarını sallamaları sağlanabilir

    AKüçük Kas Gelişimini Sağlayacak Faaliyetler



    I-) El ve Parmak Kaslarını Çalıştırıcı Faaliyetler

    * El ve parmak jimnastikleri yaptırılır
    * Yumuşak bir top çocuğa verilir ve devam eliyle sıkması istenir
    * Bir kağıdı eliyle sıkarak top haline getirmesi istenir
    * Islak sünger sıktırılır
    * Oyun hamuru verilir, rastgele oynaması istenir
    * Çalışan veya söylenen bir müzik eşliğinde ritm tutarak el çırpmaları sağlanır
    * Lego türü oyuncaklarla oynatılır
    * Tamir aletleriyle çalışması sağlanır Bir tahta üzerine yarım çakılmış bir çivinin tamamını çaktırma veya yarım vidalanmış bir vidayı sonuna kadar tornavidayla sıkması için çalıştırılır
    * Sıkı kavanoz veya şişe kapakları açtırılıp, kapattırılır
    * Eldiven giydirilip, çıkarttırılır
    * Fermuar açıp, kapattırılır
    * Büyük karton kağıtları değişik yollar çizilir, minik bir arabayla bu yollardan dışarı çıkmadan sürmesi istenir
    * Zımba ile inceden kalına doğru kağıtlar deldirilir
    * Orta sertlikte bir tel bir kalem veya çubuğa düzgün bir şekilde sarılır ve çocuktan aynı şekilde sarması istenir
    * Bağlama çalışmalar yaptırılır

    II-) Dizin Çalışmaları

    * Oyun hamurundan halkalar yapılır, bir çubuğa dizilir
    * Düdük makarna bir ipe dizdirilir
    * Değişik renk ve şekillerdeki boncuklar istenilen renk ve şekil düzenine dizdirilir

    III-) Uzay Algısıyla İlgili Çalışmalar

    * İki çocuk karşı karşıya durdurulur Bir çocuk ayna görevini görür Karşısındaki çocuğun yaptığı hareketin aynısını aynı zamanda yapmaya çalışır
    * Öğretmen ellerini ve parmaklarını çeşitli şekillere sokar ve öğrencilerden aynı hareketi yapmasını ister
    * Bir küpten başlayarak küplerle değişik düzenlerde dizin çalışmaları yapılır ve öğrenciden küpleri aynı düzenle dizmesi istenir Öğrenci yapabildikçe küp sayısı artırılarak faaliyete devam ettirilir

    IV-) Katlama Çalışmaları

    * Bir parça kağıt istenilen şekilde katlanır ve çocuktan aynı şekilde katlaması istenir Katlama işlemi basitten zora doğru çocuğa verilir

    V-) Yırtma, Kesme ve Yapıştırma Çalışmaları

    * Rastgele kağıtlar yırttırılır
    * Gazete kağıdındaki kare şekildeki resimleri yırtarak çıkartması istenir

    VI-) Boyama Çalışmaları

    * Boş bir kağıda istediği renk ve düzende boyama çalışmaları yaptırılır
    * Boyaması istenilen şekiller için şablonlar hazırlanır Çocuğun boyarken taşırdığı yerler şablondan çocuğa gösterilir
    * Nokta çizgilerle belirlenmiş şekil tamamlattırılır Ortaya çıkan resim boyattırılır
    * Sınır çizgileri belirlenmiş şekiller basitten zora doğru boyattırılır
    * Örneği boyanmış şekillerin benzeri örneğine bakılarak boyattırılır
    * Çocuğa istediği resim veya konusu verilmiş resim çalışmaları yaptırılır
    * Parmak boyası yaptırılır
    * Patates baskısı ve ip baskısı türünde boyama çalışmaları yapılır

    VII-) Çizgi Çalışmaları

    * Karalama çalışmaları yaptırılır
    * Çocuğun belli bir yönde çizgi çizebilmesi ve çizgi çizerken yön değiştirilmesini sağlamak için tahtaya veya kağıda bir nokta konur, çocuktan konulan noktalardan itibaren diğer noktaya doğru çizmesi istenir Çocuk bitirdiğinde değişik yönlere yeni noktalar konularak çalışma devam ettirilir
    * Çizgiyle birebir eşleme çalışmaları yaptırılır Örneğin resimlerle gölgelerini eşleştirme çalışmaları yapılır
    * İki benzer resim hazırlanır Sağ taraftaki resimlerden eksik çizgiler bırakılır Çocuktan bu eksik çizgileri sol taraftaki resme bakarak tamamlaması istenir
    * Kesik çizgilerin üzerinden giderek çizgi çalışmaları yaptırılır
    * Basitten zora doğru oklu noktaları birleştirerek çizgi çalışmaları yaptırılır
    * Çocuğun eli tutularak çizgi çalışmaları yaptırılır
    * Labirentlerle basitten karmaşığa doğru çizgi çalışmaları yaptırılır
    * Düz çizgilerden başlayıp yumuşak ve sert eğilimli çizgilere doğru çizgi çalışmaları yaptırılır
    * Büyükten küçüğe doğru, küçükten büyüğe doğru içiçe çizgi çalışmaları yaptırılır





    ALINTI


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Bedensel Engelli Çocuklar

          Kategori: Engelliler İçin Özel Bölüm

          Konuyu Baslatan: Aylin's

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 1322

    HÜZÜNLER KALDI BENDE...

Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Giriş