Kullanıcı Tag Listesi

4 Tekeri güçlendirme sistemi ,4WD ( Four wheel drive ), AWD (All Wheel Drive) veya 4x4, Klasik sistemlerde otomobiller ya ön aks mili üzerinde bulunan 2 tekerlek (önden çekmeli) veya arka aks mili üzerinde bulunan 2 tekerlek (arkadan itmeli) beraber tahrik olurken bu sistemde yolun koşullarına ve ihtiyaca bağlı olarak ön ve arka aks üzerinde bulunan 4 tekerlekde birlikte aynı anda ve çoğu kez aynı güç oranlarında harekete geçirilirler. Başka bir ifadeyle aracın motor gücü 4 tekere birden

Bu konu 303 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
Awd 303 Reviews

    Konuyu değerlendir: Awd

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 303 kez incelendi.

Konu: Awd

  1. #1
    CaucasianEagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.09.09
    Yaş
    27
    Mesajlar
    3.217
    Konular
    2092
    Beğendikleri
    65
    Beğenileri
    38
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    2 Konu
    Tecrübe Puanı
    100
    @CaucasianEagle

    Standart Awd

    4 Tekeri güçlendirme sistemi ,4WD ( Four wheel drive ), AWD (All Wheel Drive) veya 4x4, Klasik sistemlerde otomobiller ya ön aks mili üzerinde bulunan 2 tekerlek (önden çekmeli) veya arka aks mili üzerinde bulunan 2 tekerlek (arkadan itmeli) beraber tahrik olurken bu sistemde yolun koşullarına ve ihtiyaca bağlı olarak ön ve arka aks üzerinde bulunan 4 tekerlekde birlikte aynı anda ve çoğu kez aynı güç oranlarında harekete geçirilirler. Başka bir ifadeyle aracın motor gücü 4 tekere birden iletilmektedir.
    Bu sistemi seri üretim olarak araçlarına uygulayan ilk firmalardan biri Subaru olmuştur. Daha sonra 1980 yılında Audi sistemi biraz değiştirerek Quattro modelinde uygulamış ve rallilerde büyük başarılar elde etmiştir. Ancak sistem otomobil tarihinde ilk kez 1905 yılında Lotil marka araçta uygulanmıştır.
    4WD (4x4) sistemini her otomobil firması kendine has dizaynlarda üretmektedir. Sisteme nereden bakılırsa bakılsın genel anlamda 3 kategori dikkatleri çekmektedir:
    • 1.Gerektiği zaman kullanılan sistem
    • 2.Daimi kullanılan sistem
    • 2a . Akışkan kavramalı
    • 2b . Kilitlenebilir orta diferansiyelli
    • 3.Otomatik dört tekerleği dönndüren sistem

    Bu sistemlerden yüksek güçlü arabalarda direksistem daha ekonomik olduğu halde , orta ve düşük güçlü otolarda isteğe bağlı sistem daha avantajlı ve ucuz çözüm yoludur.
    • 1 .Gerektiği zaman kullanılan sistem : Bilinen standart diferansiyel dişli kutusu arka tarafta vardır ve araç normal olarak standart diferansiyel olarak kullanılır. Ön taraftaki diferansiyel ihtiyaç halinde devreye sokulur. Ön diferansiyelin devreye alınmasını sağlamak için ana vites kutusunun arka tarafına ilave edilmiş bulunan bir transfer kutusu kullanılır. Buna takviye vitesi denir.Takviye vitesinin sağladığı yarar gerektiği zaman ön tekerleklere de gücün iletimini sağlamak , zemin şartlarına göre tırmanma kabiliyetini artırmaktır.
    • 2 . Daimi kullanılan sistem : Dört tekerin hepsine hareket verilir. Ön ve arka akslar kilitlenebilen bir ara diferansiyel yardımıyla bağlanmıştır.
    • 2a . Akışkan kavramalı : Bu sistemde ön aks diferansiyeline monte edilen akışkanlı kavrama kilitlenebilir diferansiyele bağlıdır. Normal çalışma esnasında 4 teker döndürülür. Akışkanlı kavrama ile hareket veren ve hareket ettirilen üniteler arasındaki devir sayısı farkı az olduğundan bir kaymaya izin verilir. Arka aksın tekerlekleri kaymaya başlarsa akışkanlı kavrama derhal kilitlenir . Sürücünün bir müdehalesi gerekli değildir.
    • 2b . Kilitlenebilir orta diferansiyelli : Orta ve arka diferansiyel için hareketsiz durumda veya hareket esnasında kumanda edilebilen bir diferansiyel kilidi monte edilmiştir. Böylelikle sürücü her iki diferansiyeli ayrı ayrı veya ortaklaşa kilitleyebilir.
    • 3 . Otomatik dört tekerleği döndüren sistem : Bu sistemde ön tekerleklerin üzerinde ve arka aks orta kısmında birer adet devir sayısı sensörü , direksiyon simidinde ise dönüş açı sensörü bulunmaktadır. Sensörler bilgileri okuyarak kumanda cihazına iletirler . Kumanda cihazı bilgileri değerlendirerek komutlarını ön tekerlek döndürme sisteminin açma kumanda şalterine ve kilitleri devreye alma veya çözme şalterine verir. Kumanda etme ve kesma aşağıda belirtilen ölçütlere göre yapılır:
    • kayma
    • taşıt hızı
    • dönüş açısı
    • zaman
    • ayak frenine basılması

    Bu sistemle en uygun çekiş ve kilitlenme sağlanmaktadır. Işıklı gösterge aracılığıylada 4 wd sisteminin kumanda durumu hakkında sürücü sürekli olarak bilgi edinmektedir.


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Awd

          Kategori: Ansiklopedi

          Konuyu Baslatan: CaucasianEagle

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 303



    Sor bakalım...
    Çay içtiği biri var mıymış?
    Gönlünü gönlünde demlediği
    gözlerinin gözlerine aktığı

    hayatına iki şeker kattığı biri
    İçini ısıtan biri, demek gibi

    Çay içtiği biri var mıymış?

Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş