Hibrit scooter’ın 100 km’de 1.67 litre benzin yaktığı iddia ediliyor.
Piaggio hibrit MP3 üç tekerlekli scooter’ının 278 cc’lik versiyonunu piyasaya sürdü.
Yeni Piaggio MP3 Hybrid 300ie dünyanın ilk hibrit scooter’ı olan 124cc'lik versiyonun çıkmasından tam bir yıl sonra geldi. Piaggio ayrıca MP3 Hybrid LT 300ie adındaön tekerlekleri arasında daha fazla mesafe bulunan ve bu sayede sıradan bir otomobil sürücü ehliyetine sahip kişilerce kullanılabilen başka bir varyant daha üretiyor.
Hybrid 300ie278 cc hacminde benzinli motoru ve elektrikli motorundan gelen gücü arka tekerleğe CVT otomatik şanzıman ile aktarıyor. Hibrit scooter’ın ikisi hibrit
ikisi de elektrikli dört sürüş modu var.
Hibrit Güç modu Piaggio’nun400 cc benzinli bir scooter ile karşılaştırılabilir düzeyde olduğunu iddia ettiği performansı sunuyor. Elektrikli motor içten yanmalı motorun gücünü tamamlayarak motor kalkarken anında tepki sağlayabiliyor. Hibrit Yükleme modu performanstan biraz fedakârlık edip motoru MP3 Hybrid’in lityum iyon bataryalarını şarj etmek için kullanıyor. Bataryalar aynı zamanda frenler kullanıldığında da şarj oluyor.
Tam elektrikli modda içten yanmalı motor durduruluyor ve MP3 sıfır emisyonlu bir elektrikli araca dönüşüyor. Elektrik motoru aynı zamanda park etmek ve manevra yapmak için geri giderken de kullanılıyor.
Motor hareket halindeyken bile gidonun sağ tarafındaki bir düğmeye basılmasıyla tam elektrikli veya hibrit mod arasında anında geçiş yapabiliyor.
Motorun gazı açıldığındaMP3 Hybrid 300ie
hem içten yanmalı motorundan
hem de elektrik motorundan ne kadar güç çekileceğini ayarlayan bir sisteme sahip.
Piaggio elektrik modunda lityum iyon bataryaları tam şarjlıyken menzilin 20 km olduğunu iddia ediyor. Hibrit Şarj modunda sürüldüğünde bu menzil artıyor. Piaggio’ya göre Avrupa’da ortalama bir scooter sürücüsü yılda 6000 kmortalama 200 gün sürdüğü varsayıldığında günde 30 km yol kat ediyor.
![]()
PiaggioMP3 Hybrid 300’ün 100 km’de 1.67 litre benzin tükettiğini
yani eşdeğer bir benzinli scooter’a göre iki kat fazla yakıt tasarrufu sağladığını
buna karşılık yarısından az CO2 saldığını söylüyor. Piaggio bu değerleri %65 Hibrit Güç modunda
%35 elektrik modunda kullanımı temel alarak hesaplamış.
Bataryalar 12V elektrik soketinden şarj edilebiliyor.
Piaggio’ya göre tam şarj etmek için üç saat gerekiyor ama sadece iki saatte %85 şarj edilebiliyor. Batarya paketi selenin altında bulunuyor ve bagaj kapasitesinin bir kısmını kullanıyor. Fakat Piaggio yine de bir kask ve başka eşyalar koyacak kadar yer kaldığını söylüyor.
Normal bir benzinli MP3 gibi Hybrid 300ie deönde bir yerine iki tekerleğe sahip olması sayesinde daha iyi yol tutuşu ve frenleme sunuyor. Kuadrilateral ön süspansiyon yerleşimi MP3’ün virajları geleneksel iki tekerlekli bir araç gibi almasına imkân tanıyor. Hibrit aktarım organları MP3’ün ağırlığını artırıyor; Piaggio scooter’ın boş depo ağırlığının 257 kg
yani 492
7 cc’lik Piaggio MP3 500’e (Gilera Fuoco 500) göre yaklaşık 13 kg daha ağır olduğunu belirtiyor. Piaggio MP3 Hybrid 300ie inci beyazı renkte ve iki renkli bir seleyle satılacak.
Motor Avrupa’da 7.990 Avro fiyattan satışa sunuldu.
Yer imleri