(Suyun baklayı yeşerttiği gibi gına kalbde nifakı yeşertir.) (Siz çalgı ve şarkı dinlemekten sakınınız. Zira o ikisi suyun sebzeyi bitirmesi gibi kalbde nifakı yeşertir.) (Şarkı oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür. Nasıl ki su otu büyütüyorsa. Allah'a kasem ederim ki Kur'an ve zikir kalbde imanı büyütür tıpkı suyun otu büyütmesi gibi.) (Sesini şarkı ve türküyle yükselten bir kimsenin omuzları üzerine Allahü teâlâ iki şeytan gönderir o şarkıdan kendini alıncaya kadar onlar

Bu konu 1179 kez görüntülendi 2 yorum aldı ...
Sarki dinlemek dinimizde Haram kilinmistir 1179 Reviews

    Konuyu değerlendir: Sarki dinlemek dinimizde Haram kilinmistir

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1179 kez incelendi.

  1. #1
    azari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16.06.2010
    Mesajlar
    351
    Konular
    75
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    0
    Tecrübe Puanı
    432
    @azari

    Yeni Sarki dinlemek dinimizde Haram kilinmistir

    (Suyun baklayı yeşerttiği gibi gına [şarkı vs.] kalbde nifakı yeşertir.) [1]

    (Siz çalgı ve şarkı dinlemekten sakınınız. Zira o ikisi suyun sebzeyi bitirmesi gibi kalbde nifakı yeşertir.) [2]

    (Şarkı oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür. Nasıl ki su otu büyütüyorsa. Allah'a kasem ederim ki Kur'an ve zikir kalbde imanı büyütür tıpkı suyun otu büyütmesi gibi.) [3]

    (Sesini şarkı ve türküyle yükselten bir kimsenin omuzları üzerine Allahü teâlâ iki şeytan gönderir o şarkıdan kendini alıncaya kadar onlar tabanlariyle onun göğsüne vururlar.) [4]

    "Hakim-i Tirmizi'nin Nevadiru'l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz (Her kim şarkı sesine kulak verirse onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafından (Ya Resulallah ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu." [5]

    "Resulullahın sallallahü aleyhi ve sellem huzuruna bir kimse gelip ya Resulallah ses çok hoşuma gidiyor. Ondan çok haz alıyorum. Cennette güzel ses var mıdır? sordu. Cevabında: (Allahü Teâlâya yemin ederim ki Cennette bir ağaca dünyada bana ibadet eden beni zikredip çalgı ve oyun aletlerinin sesine kulak vermeyen kullarıma işittirmek için nağmeye başla diye vahy ve işaret olunur. Bu anda o ağaç insanların bir benzerini duymadığı güzel bir ses ile Cenab-ı Hakkı tesbih ve takdis eder. Onlara duyurup sürur ve neşeye müstağrak eder) buyurdu." [6]

    (Bir zaman gelecek ümmetimden bazısı zinayı ipek giymeyi içki içmeyi çalgıyı helal addedecektir.) [7] [İbni Hacer diyor ki: Bu çalgı âletlerinin haram olduğunun açık delilidir. ez-Zevacir c.2 s.602.]

    (Allahü teâlâ İblis’e “Senin müezzinin çalgılardır” buyurdu.) [8]

    (Ben ancak iki ahmak ve kötü sesten menolundum: 1. Şeytan mizmarı 2. Musibet anındaki feryad.) [9]

    (Bu ümmetten bazı kimseler yemek içmek oyun ve çalgı ile ge*celerler. Fakat domuz ve maymun suretine dönmüş olarak sabaha çı*karlar. Yerin dibine batarlar ve tepelerine taş yağar. Hatta sabah olunca “Yahu falan kabilenin ve falancanın evi yerebattı.” derler. Lût kavmine gönderildiği gibi onların evlerine ve başlarına taş yağdırır. Ad kavminin üzerine taş yağdırdığı gibi şarap içmeleri ipek giymeleri oyun ve çalgıcılar edinmeleri riba yemeleri ve akraba ile ilgilenmemeleri sebebiyle bunların kabilelerinin ve evlerinin üzerine de taşlar yağdırır.) [10]

    (Ümmetim beş şeyi helâl gördüğü vakit helak olmayı haketmiştir Lânetleşme açığa çıktığı İçki içip ipek giydikleri şarkıcı kadınlar edindikleri erkek erkekle kadın da kadınla yetindiği vakit*tir.) [11]

    (İki ses dünya ve âhirette melundur: Nimetle çalgı ve musibette feryad.) [12]

    (Allah'a yemin ederim ki üm*metimden öyle insanlar gelecek onlar nankörlük kibir çalgı eğlen*ce ve oyun île haşr-u neşr olacaklardır. İşte bunlar haramı helâl ta*nıdıkları ırlayıcı türkü ve şarkıcı kadınlar bulundurdukları içki iç*tikleri ve riba yiyip ipek giydikleri için maymun ve domuz olarak sabahlayacaklardır.) [13]

    (Muhakkak Allah beni âlemlere rahmet ve hidâyet olarak gön*dermiş ve bana nefesli çalgı âletlerini sazları defleri ve cahiliye dev*rinde kendilerine tapınılan putları kırmamı emretmiştir.) [14]

    (Ümmetimden bazı kimseler içki içer ve ona adından başka bir ad verirler. Etraflarında çalgılar çalınır ve şarkıcılar şarkı söylerler. Allahü Teâlâ bunları yere batırır ve bunlardan bir kısmını domuz ve maymun yapar.) [15]

    (Şarkı ve türkü söyleyen kadınlar ve çalgı âletleri çoğaldığı ve içkiler bol bol içildiği vakit bu ümmette yere batma suret değişme ve (taş) atma (yağ*ma) olayları vuku bulur.) [16]

    (Doğrusu Allah her günahkârı affeder yalnız tambur saz ve davul çalanları affetmez.) [17] [Bir sonraki hadisin yanındaki açıklamaya ve aşağıdaki nota bakınız.]

    (Çalgıları dinlemek günahtır. Başında oturmak fısktır. Ondan zevk almak ise küfürdür.) (“İstima-u melâhî haram-ün vel-culûs-i fîhâ fisk-ün vet-telezzüz-ü bihâ küfrün”) [Yani küfranı nimettir. Zira uzuv*ları yaratıldığı şeylerin dışında kullanmak küfranı nimettir. Hadisteki küfür kelimesi günahın büyük oluşunu ifade etmektedir. Veya onu helal bilerek ve zevk alarak dinlediğinde kafir olacağını ifade etmektedir-İbni Abidin.] [18]

    Abdullah b. Sabit Resulullahın aleyhisselam şöyle buyurduğunu anlattı: (Gelecek zamanda yere batma şekil değiştirme ve namuslu kadına iftira olacaktır.) Dediler ki: Ya Resulallah! Onlar La ilahe illallah şehadetini yaparlar mı? Dediler ki: (Evet öyle. Ama onlar arasında şu dört şey yaygınlaşınca anlatılanlar olur: 1. Şarkıcı kadınlar 2. Çeşitli çalgı aletleri 3. Çok içki içenler 4. İpekli giyimler.) [19]

    (Şu 15 kötü haslet işlendiği zaman ümmetim belaya maruz kalır:1- ... 13- Şarkıcı kadınlar çoğalınca 14- Çalgı aletleri yayılınca 15- ....) [20]

    (Kim bir şarkıcı kadını dinlemek için oturacak olursa Kıyamet gününde kulaklarına kurşun dökülecektir.) [21]

    (Allahü teâlâ Kı*yamet gününde şöyle buyuracaktır: "Nerede kendilerini ve kulaklarını boş sözlerden ve şeytanın mizmarlarından [çalgılardan] uzak tutan kullarım? Onları misk bahçelerine yerleştirin ve kendilerine Benim rızamı onların üzerine yağdırdığımı haber verin." Sonra da meleklere şöyle der: "Onlara Bana hamdi şükrü ve se*nayı işittiriniz. Kendilerine kendileri için herhangi bir korku bulunmadığı*nı ve onların üzülmeyeceklerini haber veriniz.") [22]

    (Her kim öldüğünde yanında şarkıcı bir cariye bulunuyor ise onun cenaze namazını kılmayınız.) [23]

    (Allahü teâlânın gazabına sebep olan şeyler: Acıkmadan yemek uykusu yokken uyumak tuhaf bir şey olmadan gülmek musibette feryat etmek nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak].) [24]

    (Kıyamet alametlerindendir; çocuğun öfkeli yağmurun hararetli olması şerlerin taşması yalancının tasdiki doğrunun yalanlanması haine güvenilmesi emine ihanet edilmesi münafıkların kabileye efendi olması çarşıya münafıkların hakim oluşu mihrapların süslenmesi kalblerin harap edilmesi erkeğin erkeklerle kadınların kadınlarla yetinmesi dünyanın mamur kısmının harab harap kısmının mamur olması şüphenin ve faizin aşikar olması çalgının ve eğlence aletlerinin alenileşmesi içkinin içilmesi zaptiyenin gammazların ve gıybetçilerin çoğalması.) [25]

    (Şarkıcı cariyeleri satmayınız satın almayınız. Onlara (bu işi) öğretmeyiniz. Böylelerinin ticaretinde de hayır yoktur onların karşılığında alınacak olan para da haramdır. Lokman suresi 6. âyeti benzeri hususlar için nazil olmuştur.) [26]

    (İlk nevhâ ve tegannî eden şeytândır) [27]

    (Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) [Çalgıları ve domuz eti yemeyi yasaklamak için emrolundum.] [28]

    Not: Hadis-i şeriflerin çoğunu alimlerin açıklamalarını eklemeden naklettim. Hadis-i şerifleri tam ve doğru anlamak için elbette alimlerin açıklamaları ile beraber okumak lazımdır. Ancak fıkıh kitaplarının çalgı ve müzikle alakalı yazıları "Müzik Hakkında Alimlerin Sözleri" başlıklı yazıda bulunabilir. Bizler için fıkıh kitaplarındaki yazılar seneddir. Yani bir işin haram mekruh mübah vs. olduğu fıkıh kitaplarından öğrenilir. Bu hadis-i şerif meallerini burada derlememin gayesi "müzik ve çalgı konusunda nass yoktur" diyenlerin sözlerinin yanlış olduğunu ortaya koymaktır.


    Mehazlar:

    [1] İmam-ı Birgivi Tarikat-i Muhammediyye Demir Kitabevi İstanbul 1996 s.336-338 (Ebu Davud ve Beyheki'nin İbni Mesud'dan (radıyallahü anh) yaptığı rivayet); Seyyid Abdülkadir-i Geylani Gunye'tüt Talibin Berekat Yayınevi İstanbul 1986 s.228; A. Z. Gümüşhanevi Ramuz el-Ehadis Gonca yayınevi c.1 sahife 225 hadis no: 12 (Ravi: Hz. İbni Mes'ud radıyallahü anh).
    [2] Ramuz el-Ehadis c.1 sahife 174 hadis no: 5 (Ravi: Hz. Abdullah ibni Mes'ud radıyallahü anh).
    [3] Ramuz el-Ehadis c.1 sahife 225 hadis no: 13 (Ravi: Hz. Enes radıyallahü anh).
    [4] İmam-ı Birgivi Tarikat-i Muhammediyye s.336-338 (İbni Ebi Dünya ve Taberani'nin Ebu Ümame'den radıyallahü anh yaptıkları rivayet); İmam-ı Kurtubi el-Camiu li-Ahkami'l Kur'an Buruç Yayınları 13/515-519: Lokman suresi 6. ayet tefsiri.
    [5] İmam-ı Şarani Muhtasaru Tezkireti-l Kurtubi Bedir Yayınevi 1980 s. 355; İmam-ı Kurtubi Lokman suresi 6. ayet tefsiri.
    [6] Seyyid Abdülkadir-i Geylani Gunye'tüt Talibin Berekat Yayınevi İstanbul 1986 s.228; Ramuz el-Ehadis c.1 s. 171 hadis no: 5.
    [7] Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih Tercümesi ve Şerhi 12. cilt 1892 nolu hadis-i şerif.
    [8] İbni Hacer-i Mekki ez-Zevacir Kayıhan Yay. c.1 s.212; İmam-ı Gazali İhya Bedir Yay. c.3 s.77; Ramuz el-Ehadis c.2 s.332 hadis no: 4.
    [9] İmam-ı Zehebi Kitabül-Kebair Bedir Yay. s. 164.
    [10] İbni Hacer-i Mekki ez-Zevacir Kayıhan Yay. c.1 s.426 (İmam-ı Ahmed ve İmam-ı Beyhaki'den naklen); Tergib ve Terhib c.5 s.9.
    [11] ez-Zevacir c.1 s.427 (İmam-ı Beyhaki'den naklen); Ramuz el-Ehadis c.1 s.29 hadis no: 9.
    [12] ez-Zevacir c.1 s.445 (Bezzar'ın rivayetinden naklen); Ramuz el-Ehadis c.2 s.308 hadis no: 13.
    [13] ez-Zevacir c.1 s.671 (Ahmed ibni el-İmam Ahmed'in "Zevaid"inden naklen); Ramuz el-Ehadis c.2 s.459 hadis no: 2.
    [14] ez-Zevacir c.2 s.456 (İmam-ı Ahmed'den naklen); Tergib ve Terhib c.5 s.25; Ramuz el-Ehadis c.1 s.245 hadis no: 8.
    [15] ez-Zevacir c.2 s.457 (İbni Mace ve İbni Hibban'dan naklen); Mişkatü'l-Mesabih 2/467: bkz. Muhtasaru Tezkireti-l Kurtubi s. 468; Tergib ve Terhib c.5 s.28; Ramuz el-Ehadis c.2 s.367 hadis no: 6.
    [16] ez-Zevacir c.2 s.458 (İmam-ı Tirmizi'den naklen hadis 2212); Tergib ve Terhib c.5 s.28.
    [17] ez-Zevacir c.2 s.600.
    [18] İbni Abidin Reddü'l-Muhtar Ale'd-Dürrü'l-Muhtar Şamil Yayınevi c.15 s.343; Hadisin ilk kısmı (İstima-u melâhî haram-ün) için bkz. Mevkufat Mülteka Tercümesi Sağlam Yayınevi İst.; c.4 s.117.
    [19] Ebu'l-Leys Semerkandi Tenbihü'l-Gafilin Bostanü'l-Arifin Bedir Yay. s.684.
    [20] Muhtasaru Tezkireti-l Kurtubi s. 467 (bkz. Tirmizi hadisler 2210 2211); Tergib ve Terhib c.5 s.10.
    [21] İmam-ı Kurtubi el-Camiu li-Ahkami'l Kur'an Buruç Yayınları 13/515-519: Lokman suresi 6. ayet tefsiri.
    [22] İmam-ı Kurtubi Lokman suresi 6. ayet tefsiri; Ramuz el-Ehadis c.1 s.59 hadis no: 11.
    [23] İmam-ı Kurtubi Lokman suresi 6. ayet tefsiri.
    [24] Ramuz el-Ehadis c.2 s.339 hadis no:3.
    [25] Ramuz el-Ehadis c.2 s.448 hadis no:8.
    [26] İmam-ı Kurtubi Lokman suresi 6. ayet tefsiri (bkz. Tirmizi hadisler 1282 3195; İbni Mace hadis no:2168).
    [27] Zebidi İthafu's-Sade VII 671-672 (bkz. Dr. Dilaver Selvi'nin Avârifü’l-Mearif tercümesi Semerkand Yayınevi 2005; s.240 dipnot: 4).
    [28] Ahmed Şemseddîn ibni Kemâl Kırk Hadis 39 nolu hadis-i şerif.


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Sarki dinlemek dinimizde Haram kilinmistir

          Kategori: İslamiyete Dair Herşey

          Konuyu Baslatan: azari

          Cevaplar: 2

          Görüntüleme: 1179


  2. #2
    azari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16.06.2010
    Mesajlar
    351
    Konular
    75
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    0
    Tecrübe Puanı
    432
    @azari

    Standart

    (Şu beş şey zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Birbiriyle lanetleşme, içki içme, ipekli giyme, çalgılar ve erkeğin erkekle, kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]

  3. #3
    aZaT07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    27.04.2009
    Mesajlar
    1.746
    Konular
    156
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    6
    Tecrübe Puanı
    732
    @aZaT07

    Standart

    Televizyon izlemek, Radyo dinlemek, haramdır. günahtır. Çünki insanoğlunun bilgilenmesine yardımcı olurlar. Müzik dinlemek de öyle.......

    Ah keşke diyorum şu "Hakim" denen zatın kim olduğunu bilseydiniz? Eminim bu söylenenlerin İslamiyeti bölücülüğe ve yokoluşa sürükleyecek sözlerden ibaret olduğunu anlayabilirdiniz....
    Biliyor musunuz Aleviler, mevleviler vb. birçok müslüman toplum ibadetlerini çalgıyla yaparlar.
    Böyle bir yazıyı buraya koyan zat şimdi çıkıp da onlar zaten müslüman değil ki derse hiç şaşmam.... Yazık.......
    DeĞeR VeRDiĞiN iNSaN SeNiN DeĞeRiNi BiLMiYoRSa;
    BıRaK KeNDi DeĞeRi iLe KaLSıN !!!!!!!!!!

Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Giriş