Kullanıcı Tag Listesi

İmam Hüseyin (a.s)’ın kıyam ve hareketi İslam toplumunda büyük etkiler ve sonuclar yarattı. 1- HAKİM YÖNETİMİ REZİL ETMESİ Emeviler devlet ve saltanatlarına dini görünüs verip İslam adına Peygamber’in vekili olarak İslam toplumunu yönettiklerinden, (hadis uydurmak, sairleri muhaddisleri kullanmak Cebriye gibi fırkaları takviye etmek vs... gibi) cesitli yöntemlerle toplumda dini özelliklerini korumak icin caba gösteriyorlardı. İmam Hüseyin (a.s)’ın kıyamı bu devlete en büyük darbeyi

Bu konu 963 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
AŞÛRA'NIN SONUÇLARI... 963 Reviews

    Konuyu değerlendir: AŞÛRA'NIN SONUÇLARI...

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 963 kez incelendi.

  1. #1
    Aybalam76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.08.08
    Mesajlar
    2.622
    Konular
    479
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    1 Mesajına 1 Teşekkür Aldı
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    100
    @Aybalam76

    Standart AŞÛRA'NIN SONUÇLARI...

    İmam Hüseyin (a.s)’ın kıyam ve hareketi İslam toplumunda büyük etkiler ve sonuclar yarattı.

    1- HAKİM YÖNETİMİ REZİL ETMESİ
    Emeviler devlet ve saltanatlarına dini görünüs verip İslam adına Peygamber’in vekili olarak İslam toplumunu yönettiklerinden, (hadis uydurmak, sairleri muhaddisleri kullanmak Cebriye gibi fırkaları takviye etmek vs... gibi) cesitli yöntemlerle toplumda dini özelliklerini korumak icin caba gösteriyorlardı. İmam Hüseyin (a.s)’ın kıyamı bu devlete en büyük darbeyi indirmis zamanın hakim yönetimini rezil etmisti.Yezit ordusunun Kerbela’*da su yollarını İmam Hüseyin’e kapatmaları,cocukları öldürmeleri, Peygamber Ehl-i Beyti’nin kadınlarını ve cocuklarını esir etmeleri ve bunlara benzer acımasız davranısları onları daha da rezil, rüsva etmisti. Yezit halkın siddetli nefretine maruz kaldı. Öyle ki o gün tanınmıs simalarından “Mücahid” diyor ki:
    “Allah’a andolsun ki, halkın cok büyük cogunlugu Yezit’e lanet ediyor, küfrediyor ve onu kınayarak kendisine sırt ceviriyorlardı.”([1])
    Yezit zaferinin baslarında sevinc duydugu,gururlandıgı halde,halkin baskısı üzerine yenilmis, İmam Hüseyin (a.s)’ı öldürmenin günahını (Kufe Valisi) Ziyad oglu Ubeydullah’ın üzerine yıkmıstı.

    Tarihciler diyorlar ki:
    Yezit, Asura olayından sonra bu hizmetine karsılık Ziyad oglu Ubeydullah’ı Sam’a davet edip kendisine pek cok mal ve hediyeler verdi.Yanında oturtup makamını,derecesini yükseltti.Sarayında karılarının yanına götürüp kendi nedimi kıldı...([2])

    Ama Halkin baskısı artınca ani bir dönüsle kendini soyutlayıp sorumlulugu Ubeydullah’ın üzerine yıktı.

    “İbni Esir” söyle yazıyor:
    İmam Hüseyin (a.s)’ın basını Yezid’in yanına götürdüklerinde, Ziyad oglunun Yezit yanındaki mevkisi yüceldi, kendisine mükafatlar verdi. Ama cok gecmeden halkın kendisine öfkelendigi, lanetler yagdırdıgı haberini alınca Hüseyin’i öldürmüs olmaktan pismanlık duyarak diyordu ki:
    “Keske eziyete dayanıp Hüseyin’i yanıma getirtseydim, Peygamber hatırı icin, Hüseyin’in O’na (Peygamber’e) olan yakınlıgına saygı gösterip yetkiyi kendisine bıraksaydım, her ne kadar hükümetimin zayıf düsürmesine yol acsaydı bile. Allah Mercane (Ziyad) ogluna lanet etsin! O, Hüseyin’i bu ise mecbur etti. Oysa Hüseyin ondan, elini elime vermek,([3]) veya herhangi bir sınır bölgesine gitmek icin izin istemisti. Ama Mercane oglu onun bu önerisini reddederek onu öldürttü, bu yaptıgı ile de Müslümanlar’ın öfke ve nefretini üzerime cekti, onların yüreginde bana karsı düsmanlık tohumları ekti. Simdi kendini bilen de bilmeyen de Hüseyin (a.s)’ın öldürülmesinden dolayı bana düsman olmustur. Bu nasıl bir sıkıntıdır ki Mercane oglunu basıma cıkardı!Allah ona lanet etsin, onu gazabına dücar etsin !”([4])
    Diger taraftan Yezit ilk baslarda İmam Hüseyin (a.s)’dan geriye kalan kadın ve cocuklara kötü ve sert davranıp, onların harabe bir eve yerlestirilmelerini emrettiysede, kısa süre sonra halkdan gelen yogun tepkilere karsı yumusayıp sefkat göstermeye calıstı, kaldıkları yeri degistirdi ve; eger istiyorsanız sizi Medine’ye göndereyim, dedi.

    “İmadu’d-Din Taberi” bu konuda söyle yazıyor:
    “Zeyneb-i Kübra (sa), Yezit’e adam gönderip İmam Hüseyin’e (as) yas tutmaları icin izin istedi. Yezit izin verdi ve; onları Darü’l-Hicare’ye gönderin orada aglasınlar, dedi. Yedi gün boyunca yas tuttular. Her gün bir cok kadın yas tutmak icin oraya toplanıyordu. Halk evine saldırıp Yezid’i öldürmek istiyordu.
    Durumdan haberdar olan “Mervan”([5]), hemen Yezid’in yanına varıp, Ehl-i Beyt’i , (Hüseyin ailesini) burada tutman senin icin hic de iyi degil. Hemen islerini ayarlayıp onları Medine’ye göndermelisin. Allah! Allah bu kadınlar, saltanatının sona ermesine sebep olacaktır.
    Bunun üzerine Yezit, İmam Zeynelâbidin (a.s) cagırtıp yanına oturttu saygı göstererek dedi ki:
    “Mercane ogluna lanet olsun! Eger ben babanla karsı karsıya gelseydim, is bu yere varmazdı, istedigini kendisine verirdim. Ama artık is isten gecti. Medine’ye gitmen gerekiyor, oraya vardıgında neye ihtiyacın olursa bana yaz. İmam’a hediyeler verdi kadınlara hediyeler gönderdi, ama Ehl-i Beyt hic birisini kabul etmedi.”([6])
    Asura olayindan sonra Yezit, dört yıldan fazla yasamadı. Ama bu utanc verici alcaklıgı ebedi olarak Emevi ailesine miras bıraktı. Öyle ki sonraki Emevi halifelerinden en ufak bir aklı olan, Yezid’in yaptıklarını tekrarlamaktan kacındı.

    Tanınmıs İslam Tarihcisi “Yakubi” yazıyor ki:
    “Abdülmelik B. Mervan” hicaz valisi olan “Haccac’a: “Beni Ebu Talib ogullarının kanına bulastırma cünkü onlara ugrasan Harb (Ebu Süfyan) ogullarının basına neler geldigini ben gördüm” diye yazdı.([7])




    ([1]) Tezkiretü’l-Havass, Sebt ibni el-Cavzi, S.262.
    ([2]) Sebt ibni el-Cavzi, aynı kitap, S.290.
    ([3]) Bu cümleyi Yezit’in kendisi veya saray tarihcileri eklemislerdir, cünkü İmam Hüseyin basından sonuna kadar Yezit’e biat etmeyi reddetmistir.
    ([4]) el-Kamilü fit tarih, İbni Esir, Beyrut Baskısı, C.4, S.87. Tarih-i Taberi, C.6, S.266 - Tezkiretü’l-Havass, Sebt b. Cavzi, S.261-265.
    ([5]) Muâviye’nin ölümünden sonra Mervan hep Medine’de idi, o sırada Sam’a gitmis olmalı.
    ([6]) Kamil-i Bahai, İmadu’d-Dîn Taberi, S.302.
    ([7]) Tarih-i Yâkubi, Necef Baskısı, C.3, S.49.




    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: AŞÛRA'NIN SONUÇLARI...

          Kategori: Ehlibeyt

          Konuyu Baslatan: Aybalam76

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 963

    Kralların taçları beni bağlar büyümü
    Orduları açamaz gönlümdeki düğümü
    Saraylarda süremem dağlarda sürdüğümü
    Bin cihana değişmem şu öksüz TÜRKLÜĞÜMÜ..

Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş