Kullanıcı Tag Listesi

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, Oyak Renault için 2010 yılının bir rekor yılı olduğunu belirtti. 2011 planlarını açıkladı. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, ''Bu yıl üretimimizi 2010 yılındaki 307 bin adetlerden daha öteye taşıyarak 320 binler civarında programlamaktayız'' dedi. http://www.autohaber.com/images/haberlerici/megane2010.jpg Tunalıoğlu, düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında yaptığı

Bu konu 883 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
Renault'un 2011 yılından ne bekliyor? 883 Reviews

    Konuyu değerlendir: Renault'un 2011 yılından ne bekliyor?

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 883 kez incelendi.

  1. #1
    ŞiMaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.12.09
    Mesajlar
    22.194
    Konular
    11199
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    8
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    100
    @ŞiMaL

    Yeni Renault'un 2011 yılından ne bekliyor?

    Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, Oyak Renault için 2010 yılının bir rekor yılı olduğunu belirtti. 2011 planlarını açıkladı. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, ''Bu yıl üretimimizi 2010 yılındaki 307 bin adetlerden daha öteye taşıyarak 320 binler civarında programlamaktayız'' dedi.


    [Linkleri Görebilmek İçin Üye Olmanız Gerekmektedir. Üye Olmak İçin Tıklayın...]
    Tunalıoğlu, düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, Oyak Renault için 2010 yılının bir rekor yılı olduğunu belirtti. 2010 yılında 307 bin araç ürettiklerini dile getiren Tunalıoğlu, bu üretim miktarının, daha önceki rekor yılları olan 2008 yılında ürettikleri 286 bin araca göre yüzde 7, 2009 yılındaki 277 binlik araçlık üretim miktarına göre de yüzde 11'lik artış olduğunu anlattı.


    Tunalıoğlu, Oyak Renault Fabrikası'nın kapasitesinin 360 bin adet olduğunu anımsatarak, daha gidilecek çok yolun olduğunu kaydetti.
    TOFAŞ ile Oyak Renault arasındaki birincilik yarışına da değinen Tunalıoğlu, 312 binlik üretimle TOFAŞ'ın üretimde birinci olduğunu bildirdi.
    Tunalıoğlu, ''Ürettiğimiz 307 bin aracın 4'te 1'i iç pazarda satıldı, 4'te 3'ünün de ihracata gitti. Geçen yıl 233 bin araç ihraç ettik. Bu da 2009 yılına göre ihracatımızı yüzde 5 artırdık anlamına geliyor.
    Türkiye'de otomobil üreten 5 büyük üreticiden sadece Oyak Renault mekanik organlarını kendisi de üretiyor. Dolayısıyla üretimin bu kadar yoğun olduğu sene de mekanik kısmında da Oyak Renault için bir rekor yılı oldu. 334 bin motor ürettik.
    Bu 2009 yılında ürettiğimiz motor sayısına göre yüzde 38 fazla. Motor üretimimizde büyük bir gelişime oldu. Bu ürettiğimiz motorlardan 3'te 2'sini yerli otomobillerde, 3'te 1'ini de ihracat için kullandık'' diye konuştu.
    Tunalıoğlu, geçen yıl önceki yılı da geride bırakarak 261 bin vites kutusu ürettiklerini bildirdi.
    2010 YILINDA İHRACATTA OYAK RENAULT LİDER...
    ''2009 yılının Eylül ayında iç pazarı 395 bin olarak tahmin ediyorduk. Ondan sonra yürümeye başlayınca 500 bin ve ötesini görmeye başlar diye niyet ettik. Ama pazar 760 binin üzerinde bağlandı. Dolayısıyla bizim de ürettiğimiz miktarların iç pazarlara giden kısmı da bu oranda arttı ve pazar payımız gelişti.
    İhracatta Oyak Renault 2009 yılında lider oldu. 2010 yılında da lider olacak. Oyak Renault birinci sırada, ikinci TÜPRAŞ var, üçüncü Ford, dördüncü Tofaş geliyor. Türkiye'de tüm fabrikalarda üretilen toplam taşıt ve araç sayısı OSD kayıtlarına göre 1 milyon 127 bin. Dolayısıyla Türkiye'de yapılan tüm taşıt araçlarının yüzde 27'si Oyak Renault Fabrikalarının kapılarından çıktı.''
    Tarık Tunalıoğlu, ihracatta otomobil alanında tüm kategorilerde birinci olduklarını bildirdi. Oyak Renault'nun kriz yıllarından hep güçlenerek çıktığına değinen Tunalıoğlu, ''2011 yılında Avrupa çok karamsar, yüzde 4 ila 5 arasında düşeceği tahmin ediliyor. Ama bunun yanı sıra tüm dünya pazarlarında da yüzde 4 ila 5 arasında bir artış olacağı tahmin ediliyor.
    Çünkü BRİC ülkelerinden sonra, Kolombiya, Endonezya, Vietnam, Mısır ile aralarında Türkiye'nin de olduğu pazarlarda büyük artışlar bekleniyor. Oyak Renault imalatının 4'te 3'ünün ihracata yönelik olduğunu düşünürseniz, biz de bu pazarlarda büyük bir pay bulacağımızı umuyoruz. Bu yıl üretimimizi 2010 yılındaki 307 bin adetlerden daha öteye taşıyarak 320 binler civarında programlamaktayız'' dedi.
    ''2011 YILI İÇİN İYİ ELEKTRİK ALIYORUM''
    ''2011 yılı için iyi elektrik alıyorum '' diyen Tunalıoğlu, 2011 yılının Oyak Renault için elektrikli otomobilin yılı olacağını kaydetti.
    Tunalıoğlu, şu anda tek amaçlarının Türk müşterilerle buluşması yönünde olduğunu ifade ederek, hem yasal mevzuatın hem de teknik alt yapının oluşturulması konusunda çalışmalarının devam ettiğini, aracın piyasaya çıkacağı eylül ayına kadar bu çalışmaların başarılı olmasını umduklarını anlattı.
    ''Elektrikli otomobil tabii ki büyük bir macera'' diyen Tunalıoğlu, elektrikli otomobilin kullanımı açısından değişik alışkanlıkları getiren bir otomobil olduğunu söyledi.
    Tunalıoğlu, Oyak Renault'nun 2009 yılı cirosunun 3 milyar avro olduğunu anımsatarak, bu yıl ise daha hesap etmediklerini ancak 2009 yılının üzerinde olabileceğini dile getirdi.
    Bu yıl üretim kapasitesini 320 bin ve biraz daha üzerine taşımak için 100'ler seviyesinde yeni istihdama ihtiyacı olacaklarını belirten Tunalıoğlu, bunun da yılın ilk yarısında gerçekleştireceklerini söyledi.
    Tunalıoğlu, Oyak Renault Fabrikalarının kapasitesinin 360 bin adet olduğunu anımsatan Tunalıoğlu, kapasite artırımı için yeni yatırıma şu anda gerek olmadığını bildirdi.
    Bu yıl üretimin artmasında Megane HB ve Fluence modellerinde artış beklediklerini belirten Tunalıoğlu, şu andaki en büyük sıkıntılarının üretimde kullandıklarını yurt dışından gelen parçaların aşırı talebe karşılık verememesi olduğunu dile getirdi.
    Tunalıoğlu, Oyak Renault Fabrikalarının kapasitesinin 360 bin adet olduğunu anımsatan Tunalıoğlu, kapasite artırımı için yeni yatırıma şu anda gerek olmadığını bildirdi.
    Bu yıl üretimin artmasında Megane HB ve Fluence modellerinde artış beklediklerini belirten Tunalıoğlu, şu andaki en büyük sıkıntılarının üretimde kullandıklarını yurt dışından gelen parçaların aşırı talebe karşılık verememesi olduğunu dile getirdi.
    Tunalıoğlu, ithal parçaların kapasite darlığından üretimde ocak ayının iki gününde, 3 ve 4 ocakta durup, 5 ocakta üretime başlamak durumunda kaldıklarını kaydetti.
    Tunalıoğlu, 2010 Türk Otomotiv Sanayi toplam üretiminin dörtte birinin, otomobil üretimin ise yarısından fazlasının Oyak Renault fabrikalarında gerçekleştirildiğini vurgulayarak, üretimin dağılımının, 97 bin 413 Clio HB, 47 bin 706 Clio Grand Tour, 74 bin 513 Renault Symbol, 65 bin 617 Fluence ve 21 bin 834 Megane HB şeklinde olduğunu anlattı.
    Renault Grubu'nun uluslararası pazarlarda rekor satışlara imza attığı 2010 yılında Oyak Renault'nun, 233 bin 57 adet otomobil ve 128 bini aşan motor ihracatıyla Türk Otomotiv Sanayisinde bir kez daha liderliği elde ederek Türkiye'nin en büyük ihracatçısı konumunu sürdürdüğünü dile getiren Tunalıoğlu, Türk Otomotiv Sanayisinin toplam ihracatının üçte birinden fazlasını, otomobil ihracatının ise üçte ikisini Oyak Renault'nun gerçekleştirdiğini söyledi.
    Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, ''2011 yılı göstergeleri özellikle ülkemiz için 2010 yılının en azından paralelinde bir pazarla karşılaşacağımızı gösteriyor'' dedi. İbrahim Aybar, düzenlenen yıllık değerlendirme toplantısında, 2010 yılında binek otomobil pazarında 509 bin 784 adet araç satışı gerçekleştirildiğini belirtti. Renault'nun, 75 bin 834 adet binek otomobil satışıyla yüzde 15 oranında pazar payı elde ederek binek otomobil pazarında lider olduğunu dile getiren Aybar, binek ve hafif ticari araç toplam pazarında ise 760 bin 913 adet araç satışı gerçekleştiğini söyledi.
    Aybar, Renault, gerçekleştirdiği 94 bin 943 adet araç satışı sonucunda yüzde 12,5 oranında pazar payı elde ettiğini ifade ederek, Türkiye'de üretilen Renault Symbol'ün 28 bin 688 adet satış rakamı ile 2010 yılının en çok satan otomobiller sıralamasında 1. sırayı aldığını kaydetti. 24 bin 838 adetlik satışla Fluence'nin, Symbol'ü 3. sırada takip ettiğini ifade eden Aybar, Türkiye'nin en çok satılan otomobilleri sıralamasında birinci ve üçüncü sıralarının, Türkiye'de üretilen Renault modelleri olmaya devam etiğini belirtti. İbrahim Aybar, ayrıca Fluence'nin de segmentinde lider konumda bulunduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
    ''Renault markasının değişimini yansıtan binek modellerin ardından, 2010 yılı Haziran ayında, ticari araç pazarındaki konumunu güçlendirmek amacıyla pazara üç yeni model sunan Renault, ticari ürün gamını Yeni Renault Master, Yeni Renault Trafic ve Yeni Renault Kangoo Express Maxi ile zenginleştirdi.
    Bu yeni ticari araç yelpazesinin amiral gemisi olan Yeni Renault Master'ın öne çıkan tasarımı aracın sağlamlığını yansıtıyor. Yeni Master'ın dışında her biri ayrı bir kategorinin ihtiyaçlarına seslenen Kangoo Maxi ve Trafic Faz 3 de yenilendi ve aynı anda tüketicinin beğenisine sunuldu. Renault, yeni ürünleriyle pazardaki iddialı konumunu daha da pekiştirecek.''
    Geçen yılın aralık ayında Renault'nun yeni bir 6 ileri otomatik vites kutusunu satışa sunduğunu hatırlatan İbrahim Aybar, EDC olarak adlandırılan bu vites kutusunun (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına nazaran net düşüş gösteren yakıt tüketimi düzeyi ve düşük karbondioksit salınımıyla dikkat çektiğini söyledi.
    ''TÜRKİYE EKONOMİSİNE DAİR OLUMSUZ BEKLENTİMİZ YOK''
    Aybar, ''2011 yılı göstergeleri özellikle ülkemiz için 2010 yılının en azından paralelinde bir pazarla karşılaşacağımızı gösteriyor. Yani 750-760 bin aralığında bir pazarı 2011 yılında yaşayabileceğimizi görüyoruz'' dedi. Şu anda Türkiye ekonomisine dair herhangi bir olumsuzluk beklentileri olmadığına işaret eden Aybar, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyanın bu pazar tahmininin yapılmasını mümkün kıldığını söyledi. Aybar, Renault olarak geçen yıldan daha iddialı olduklarını vurgulayarak, geçen yıl 95 bin araç sattıklarını, bu yıl daha yukarıları hedeflediklerini bildirdi. Gazetecilerin ''Bu yılın seçim yılı olmasının pazarı etkiler mi'' sorusuna da Aybar, ''Seçimin herhangi bir şekilde bizim bu söylediğimiz ritme mani teşkil edeceğini beklemiyoruz. Türkiye makroekonomik göstergeleriyle bize ümit vermekte... Seçimin herhangi olumsuz bir etki yapacağını beklemiyoruz'' dedi. Aybar, hizmet kalitesini ön planda tutan çalışmalarıyla Renault'nun, Türkiye'de yüzde 89,6 olan müşteri memnuniyetinin 2010 yılında, 2,5 puan artışla yüzde 92,2'ye ulaştığını söyledi.
    RENAULT'NUN SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ SÜRÜYOR
    Renault Yol Güvenliği Eğitimine katkıyı topluma karşı en önemli kurumsal sorumluluklarımızdan biri olarak tanımladığına işaret eden Aybar, bu nedenle tüm etkinliklerini ''Herkes için güvenlik'' programı altında birleştiren Renault'nun, bu kapsamda Türkiye'nin trafik güvenliği alanında en uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projesi olan ''Sokakta İlk Adımlar'' projesine devam ettiğini kaydetti.
    Aybar, ''Renault, 'Sokakta İlk Adımlar Yol Güvenliği Eğitim Projesi' ile, 9'uncu uygulama yılında İstanbul'un tüm ilköğretim okullarında uygulanacak. Proje kapsamındaki 40 ilde, 2010 � 2011 eğitim öğretim yılı sonunda 800 bin öğrenciye ulaşılmış olacak'' dedi.
    2011 yılında Renault'nun iki yeni modelini Türkiye'de satışa sunduğunu bildiren Aybar, bu modellerin orta üst sınıf sedanı Latitude ile Megane Coupe Cabriolet olduğunu söyledi.
    Aybar, ilk elektrik motorlu seri üretim sedan olma özelliğini taşıyan Renault Fluence Z.E'nin de Türkiye'de Oyak Renault Fabrikaları'nda üretilmeye başlandığını kaydetti


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Renault'un 2011 yılından ne bekliyor?

          Kategori: Motorlu Araçlar

          Konuyu Baslatan: ŞiMaL

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 883


Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş