İyi Uykunun Kuralları: Uyku Hijyeni Kaliteli uyku, yeterli süre, sabah dinç ve dinlenmiş olarak uyanabilme, gündüz açık bir zihin için olmazsa olmazdır. Uyku Hijyeni Bedensel ve zihin sağlığının korunması için vazgeçilmez olan kaliteli bir uykunun sağlanabilmesi için gereken zemine verilen tıbbi bir terimdir. Nasıl diş sağlığımız için temizlik, diş fırçalama bir kuralsa uyku sağlığı için de uyku hijyeni vazgeçilmezdir. Uyku hijyeni kurallarına uyulmuyorsa iyi bir uykunun

Bu konu 629 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
İyi Uykunun Kuralları 629 Reviews

    Konuyu değerlendir: İyi Uykunun Kuralları

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 629 kez incelendi.

  1. #1
    Vuslata Hasret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.10.09
    Mesajlar
    8.992
    Beğendikleri
    63
    Beğenileri
    385
    Tecrübe Puanı
    522
    @Vuslata Hasret

    Standart İyi Uykunun Kuralları

    İyi Uykunun Kuralları: Uyku Hijyeni
    Kaliteli uyku, yeterli süre, sabah dinç ve dinlenmiş olarak uyanabilme, gündüz açık bir zihin için olmazsa olmazdır.


    Uyku Hijyeni

    Bedensel ve zihin sağlığının korunması için vazgeçilmez olan kaliteli bir uykunun sağlanabilmesi için gereken zemine verilen tıbbi bir terimdir. Nasıl diş sağlığımız için temizlik, diş fırçalama bir kuralsa uyku sağlığı için de uyku hijyeni vazgeçilmezdir. Uyku hijyeni kurallarına uyulmuyorsa iyi bir uykunun dolayısıyla sağlıklı bir uyanıklığın sağlanması olanaksızdır. Uyku yalnızca bedenin dinlenmesi için gerekli bir şey değildir. Akıl sağlığı yönünden de olmazsa olmaz bir şey, hatta daha ötesinde yaşamsal bir olaydır. Tıpkı hava gibi su gibi yaşamsaldır. Nasıl mutlak susuz kalındığında ölüm kaçınılmazsa, belirli sure mutlak uykusuz kalmak da aynı şekilde ölümcül bir durumdur. İnsanda ölüm sınırına yaklaşılan en uzun sureli mutlak uykusuzluk 11 gündür. Bilgilerimize göre bunun ötesi yaşamla bağdaşmaz. Bu sözleri uykunun sağlımızdaki önemini vurgulamak için söyledik. Ama şimdi bizim konumuz sağlıklı ve tatminkar bir uykunun sağlanabilmesi için gerekli olan şartların yani uyku hijyenin neler olduğunu gözden geçirmektir.

    Yatağa Gitmeden Önce Uykunuzun İyice Gelmesini Bekleyin

    Eğer her gün düzenli olarak yatağa gittiğiniz saatte uykunuz henüz gelmemişse, gevşemeye çalışın, kitap okuyun, müzik dinleyin ya da rahatlatıcı diğer aktivitelerde bulunun. Bunlar bedeninizi gevşetecek, uyku ve uyuyamama hakkındaki kafanızdaki kaygıları azaltacaktır. Unutmayın uyuyamadığınız düşünüyorsanız ve uyumak için gayret gösteriyorsanız uyuyamayacaksınız demektir.

    Her Gece Yatağa Gitmeden Önce Yaptığınız Uyku Öncesi Bazı Adetleriniz Gevşemenizi Kolaylaştırabilir

    Yatmadan önce yaptığınız kısa alışkanlıklar, hafif bir içecek , kitap okuma, müzik dinleme gibi aktiviteler uykunuzu kolaylaştırabilir. Ancak yatmadan kısa sure önce yoğun egzersiz, yemek yeme kaçınmanız gereken davranışlardır.

    Eğer Yatağa Yattıktan Sonra 20 Dakika İçinde Uyuyamadıysanız Yatağı Terk Edin

    Eğer yastığa başınızı koyduktan sonra 20 dakika içinde hala uyuyamadıysanız uyuyamayacaksınız demektir. En iyisi yataktan çıkıp gevşeme için kitap okuma, televizyon seyretme gibi aktivitelerde bulunun.

    Uyku ve Uyanma Saatleriniz Düzenli Olmalı

    Hafta sonları veya tatilde uyku ve uyanma saatlerinizi değiştirmemeye çalışın. Böyle zamanlarda da her zamanki saatinizde yatıp kalkın.

    Her Gece Düzenli Uyumalı, Bazı Günler Gündüz Uyuyup Gece Uyanık Kalma Gibi Durumlardan Kaçınılmalı

    Unutmayın insanı dinlendiren ve güne hazırlayan en dinlendirici uyku gece uyunulandır. Uyku ritmini bir kez kaçırdığınızda yeniden yakalamak güç olabilir.

    Gündüz Şekerlemeleri Yapmaktan Kesinlikle Kaçının

    Çünkü gündüz yaptığınız küçük şekerlemeler gece uykunuzdan çalınan zamandır. Bu durumda uykuya dalmanız gecikebilir.

    Yatağı Yalnızca Uyumak İçin Kullanın

    Yatakta televizyon seyretme, kitap, gazete okuma, bilgisayar oyunu oynama, yemek yeme gibi davranışlardan kaçının

    Akşam Yemeğinden Sonra Kafein Almayın

    İçtiğiniz 1 kahvede bulunan kafeinin 6-8 saat etkili olduğunu bilerek akşam saat 18.00 den sonra kafein tüketmeyin.

    Uyku Saatinizden En Az 6 Saat Önce Alkol Almayı Kesin

    Alkol sanıldığının aksine uyku yapıcı bir madde değildir. Uykuya dalmayı güçleştirir, sık uyanmaya neden olur, ayrıca rüyalı uykuları baskılayarak uyku kalitesini bozar.

    Uyku Saatinizde Sigara İçmeyin

    Çünkü nikotin beyni uyaran bir maddedir. Yatmadan önce sigara içmeyin.

    Düzenli Egzersiz Yapın, Ancak Yatmadan 6 Saat Önce Sıkı Egzersiz Yapmaktan Kaçının

    Düzenli egzersiz genel sağlığımız v eve iyi uyku kalitesi için çok önemlidir ancak günün erken saatlerinde yapmak daha uygundur.

    Uyku Hapı Kullanma Alışkanlığı Edinmeyin veya Çok Dikkatli Kullanın

    Unutmayın uyku düzeni bir alışkanlıktır ve kendiliğinden olması gereken bir şeydir. Bu nedenle ilaçla sağlanan uyku size yaradan çok zarar getirebilir.

    Yatmadan Önce Sizi Tasalandıracak Konulardan Uzak Durum, Düşünmeyin, Bulmaca Gibi Kafa Çalıştıran Aktivitelerde Bulunmayın

    Unutmayın yatak günün muhasebesinin yapıldığı yer değildir. Eğer böyle yaparsanız uykuyu dalma sorun olacaktır.

    Yatak Odanız Sessiz, Sakin ve Serin Olmalıdır

    Yatak odanız sade döşenmiş olmalı, sessiz, karanlık ve serin olmalıdır. Işık ve sıcak uyku kaçıran faktörlerdir. Eğer ışık olsun istiyorsanız yatak odasını değil, koridorunuzu aydınlatın. İllaki ses olsun isterseniz hafif, yumuşak bir müzik dinleyebilirsiniz.

    Evinizi Beyaz Yerine Sarı Işıkla Aydınlatın. Oturma Odanız Çok Aydınlık Olmasın

    Beyniniz beyaz tondaki ışığı güneş ışığı sanar ve melatonin isimli uyku hormonunun salgılanması azalır. Bu da uyku kalitenizi bozar.

    Gündüzleri Mutlaka Dışarı Çıkın veya En Azından Güneşli Aydınlık Bir Ortamda Bulunun





    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: İyi Uykunun Kuralları

          Kategori: Sağlıklı Yaşam İçin

          Konuyu Baslatan: Vuslata Hasret

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 629

    Ezan Oldum Dinmedim.Bayrak Oldum İnmedim. Şehit Oldum Ölmedim.Adım Müslüman Soyadım Türk Benim

Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş