Kullanıcı Tag Listesi

İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve 'Ayaş Tüneli' geçilemediği için yılan hikâyesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu sona yaklaşıldı. <span>Türkiye ile Çin arasında imzalanan 'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de Çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne'den Kars'a, Diyarbakır'dan İzmir'e, Trabzon'dan Antalya'ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450

Bu konu 1282 kez görüntülendi 0 yorum aldı ...
Edirne'den kars'a hızlı tren 1282 Reviews

    Konuyu değerlendir: Edirne'den kars'a hızlı tren

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1282 kez incelendi.

  1. #1
    Vuslata Hasret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12.10.09
    Mesajlar
    8.991
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    590
    @Vuslata Hasret

    Standart Edirne'den kars'a hızlı tren

    İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve 'Ayaş Tüneli' geçilemediği için yılan hikâyesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu sona yaklaşıldı.



    <span>Türkiye ile Çin arasında imzalanan 'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de Çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne'den Kars'a, Diyarbakır'dan İzmir'e, Trabzon'dan Antalya'ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450 kilometreye ulaşacak. 10 yıl içinde, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Antalya hattının yapılması planlanıyor.



    Sürat Demiryolu Projesi'nin tarihi 1973'e kadar dayanıyor. İnşaatına 1975 yılında başlanan projede 'Ayaş Tüneli' 30 yılda geçilemedi. 10,5 kilometrelik tünelin ancak 8,5 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Sürat Demiryolu'nun projesine devam edilmemesinin birçok sebebi daha var. Bunların başında, Arifiye-Sincan arasındaki 275 km'lik kısmın 85 km'lik bölümünün iddia edildiği gibi 300 kilometre hıza göre değil, saatte 160 km'lik hıza göre planlanmış olması. Diğer yandan, altyapı inşaatının yüzde 85 oranında tamamlanan Sincan-Çayırhan kesiminin, geometrik standartlarının ve tünel tasarımının Yüksek Hızlı Tren projesi kriterlerine uygun olmaması.


    Yapılan incelemelerde, Sürat Demir-yolu'nun geçeceği Sincan-Çayırhan arasındaki altyapı, köprüler ve diğer sanat yapılarının da yüksek hız standartlarına uymadığı, bu yapıların yeniden inşası düşünülse bile bu defa da tünellerin aerodinamik basınçları karşılamaya yeterli kesit alanında inşa edilmediği görüldü. Proje ayrıca Ankara'dan (Sincan) başlayıp İstanbul'a kadar uzanmıyordu. Arifiye'de son buluyordu. Belki de en önemlisi, söz konusu proje, Uluslararası Demiryolu Birliği (UIC) ve Avrupa Birliği'nin (AB) belirlediği 'yüksek hız' tanımına uymuyor. Bu nedenle bu proje konvansiyonel bir hat olarak kabul edilmektedir. Proje için harcanan para ise yaklaşık 1 milyar lira. Projenin bitirilmesi için 5 milyar dolarlık bir kaynağa daha ihtiyaç var.


    7 bin kilometrelik söz konusu hatların tamamlanması halinde Edirne'den yola çıkacak hızlı tren, İstanbul'da boğazın altından Marmaray'ı kullanarak, Eskişehir-Ankara-Yerköy-Sivas-Erzincan-Erzurum güzergahı üzerinden 12 saatte Kars'a gidecek. Hızlı tren hattı Sivas'tan, Malatya ve Elazığ üzerinden de Diyarbakır'a bağlanacak. Erzurum'dan da Trabzon'a uzanacak


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Edirne'den kars'a hızlı tren

          Kategori: Kars dan Haberler

          Konuyu Baslatan: Vuslata Hasret

          Cevaplar: 0

          Görüntüleme: 1282


Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş