Kullanıcı Tag Listesi

ARKADASLARIM CANIM DOSTLARIM BELKI DIKKATE ALIRSINIZ TRAFIK KAZALARININ OLMAMASI ICIN NE GIBI ONERILERINIZ OLABILIR OGRENMEK ISTERIM YAZARSANIZ SEVINIRIM KENDINIZCE FIKIRLERINIZ NELERDIR ACABA..:rolleyes:

Bu konu 2245 kez görüntülendi 13 yorum aldı ...
Trafik kazasi onlemleri..lutfen 2245 Reviews

    Konuyu değerlendir: Trafik kazasi onlemleri..lutfen

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 2245 kez incelendi.

  1. #1
    baskoyum76

    Standart Trafik kazasi onlemleri..lutfen

    ARKADASLARIM CANIM DOSTLARIM BELKI DIKKATE ALIRSINIZ TRAFIK KAZALARININ OLMAMASI ICIN NE GIBI ONERILERINIZ OLABILIR OGRENMEK ISTERIM YAZARSANIZ SEVINIRIM KENDINIZCE FIKIRLERINIZ NELERDIR ACABA..


    Konu Bilgileri       Kaynak: www.azeribalasi.com

          Konu: Trafik kazasi onlemleri..lutfen

          Kategori: Atış Serbest

          Konuyu Baslatan: baskoyum76

          Cevaplar: 13

          Görüntüleme: 2245


  2. #2
    AYMARALCA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.08.08
    Yaş
    40
    Mesajlar
    216
    Beğendikleri
    4
    Beğenileri
    7
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    399
    @AYMARALCA

    Standart

    almanlar ve hollandalilar gibi bol bol agir cezalar kesilecek rüsvette asla olmucak bak nece azalir kaza maza galmaz daha
    VEFA DOSTDA,SADAKAT ASKDA GÜZELDIR ...

    DÜN TARIH OLDU,
    YARIN BIR GIZEMDIR,
    BUGÜN ISE ARMAGANDIR...

    AyMaRaLcA

  3. #3
    AYMARALCA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.08.08
    Yaş
    40
    Mesajlar
    216
    Beğendikleri
    4
    Beğenileri
    7
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    399
    @AYMARALCA

    Standart

    bax unuttum birde bu zikkim alkolü ve hiz deliligini biraksalar buda bir önlem kazalara yazzik ana babalarin ocagini söndürüllerda bu icki yüzünden...
    VEFA DOSTDA,SADAKAT ASKDA GÜZELDIR ...

    DÜN TARIH OLDU,
    YARIN BIR GIZEMDIR,
    BUGÜN ISE ARMAGANDIR...

    AyMaRaLcA

  4. #4
    Azeribalasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30.07.08
    Mesajlar
    9.760
    Beğendikleri
    21.814
    Beğenileri
    3.830
    Bahsedildi
    1 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    100
    @Azeribalasi

    Standart

    Trafik kazalarindaki en büyük hata HIZ ve DIKKATSIZLIK tir. Bundan dolayidir ki HIZ yüzünden ben ehliyetimi 6 ayligina verdim Ama bundan kendime ders cikaracagim Radarlarin oldugu yerlerde yavas gidecegim
    Dünyanin En Büyük Azeri Mp3 Arsivi. www.azeribalasi.com

  5. #5
    S€®C€

    Standart

    Güzel bir konuya değinmişsin tşkler Bence sarhoşken,uykusuzken araç kullanılmamalı...

  6. #6
    UCAN__TENEKE_36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.07.08
    Yaş
    36
    Mesajlar
    102
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    8
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    396
    @UCAN__TENEKE_36

    Standart

    vallah men bir su içirem birde cigara gerekki gaza yapmiyam ama genede dikkatli olmak lazim güzel bir konu herkesin dikkatli olmasi sart trafik kurallarina uyalim uymayanlari külçekinin sapinnan tepesine yapistirah ))

  7. #7
    Kürsat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.07.08
    Mesajlar
    212
    Beğendikleri
    7
    Beğenileri
    36
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    445
    @Kürsat

    Standart SIIRLERIN EFENDISI

    Kaza sonucu yerde yatan cansiz bedenin bir baskasi deyilde kendi cani ciyeri oldugunu bilmeli herkes:allahin verdigi cani birakalim allah alsin:kaza insanin kaderi deyil insan olmayanlarin yaradanin yarattiklarina karsi saygisi olmayan insanlarin insansa tabi dikkatsizligidir:ceza hic bir seyi halletmez allah babanin verecegi cezalardan korkmayip suc isleyen günah isleyen bizleri insanlari maddi cezalar yolla getirmez kanisindayim-her sey beyinde biter:benim arabamin altinda kaza sonucu can cekisen her hangi biri deyil benim canim ciyerimdir diye bilirsek kazalar azalir sanirim:tesekkür ederim duyarli gardasim

  8. #8
    Mu®@T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.07.08
    Yaş
    40
    Mesajlar
    783
    Beğendikleri
    0
    Beğenileri
    32
    Bahsedildi
    0 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    410
    @Mu®@T

    Harika

    Trafik Kazası - Trafik Kazaları ve Nedenleri
    Ülkemizde her Gün yaklaşık 600 ve her Saat 27 trafik kazası oluyor. Bu kazalarda Günde 5-20 kişi ölüyor, 200 kadar kişi de yaralanıyor. Ortalama her yıl 5-6 bin kişi ölmekte ve 100-200 bin kişi de yaralanmaktadır.
    Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır. Bu oran ortalama %94’lere kadar ulaşmaktadır.

    İnsan Faktörü %66

    Sürücü %27

    Yolcu %1

    Araç Faktörü %5

    Yol Faktörleri %1


    Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri
    Trafik kazalarının sebepleri aşağıda verilen Maddeler halinde gruplandırılabilir :
    1. İnsan
    a) Sürücü
    b) Yaya
    c) Yolcu
    2. Yol
    3. Taşıt
    4. Çevre
    5. Trafik yönetim,denetim ve uygulaması

    İnsan Faktörüne Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri
    a) Acemilik,
    b) Dikkatsizlik,
    c) Uzun süre uykusuzluk,
    d) Hatalı sollama,
    e) Aşırı hız,
    f) Fazla yük taşımak,
    g) Alkollü araç kullanmak,
    h) Bazı ilaçları kullandıktan sonra araç kullanmak,
    i) Trafik kurallarını dikkate almamak,
    j) Rutin araç bakımlarını yaptırmamak.

    Trafik Kazalarından Korunma Yolları
    a) Alkollü araç kullanmayınız,
    b) Emniyet kemerinizi mutlaka takınız,
    c) Araç kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız,
    d) Hız limitlerine uyunuz,
    e) Far ayarlarınızı kontrol ediniz,
    f) Tehlikeli sürüş ve yakın takipten kaçınınız,
    g) Bisiklet ve motosiklet kullanırken kaskınızı takınız,
    h) Karşıdan karşıya geçerken geçiş kurallarına ve ışıklara riayet ediniz,
    i) Kavşaklarda durunuz, tehlikeli yerlerde sollama yapmayınız,
    j) Acelelikten kaçınınız,
    k) Trafikte dikkatli ve hoşgörülü olunuz.

    Emniyet Kemeri

    Neden Emniyet Kemeri?
    Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, vücudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder. Ta ki direksiyon, ön Cam veya torpido sizi durduruncaya kadar. İşte benzer durumlarda ikinci bir çarpışmadan korunmak istiyorsanız bunun tek yolu emniyet kemeri kullanmaktır.

    Emniyet Kemeri ve Önlenen Riskler
    Trafik literatüründe 30 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir.
    Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır.
    Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir.

    Sürücü ile Yolcuların Ölüm ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
    Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
    Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.

    Sürücünün Görme Yeteneği ile Hız Arasındaki İlişki
    Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar. Ancak araç kullanırken görme Açısı hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı 30 dereceye düşer.

    Hız Körlüğü
    Artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani eşya ve olayları tam olarak algılayamamasıdır. Bunun en önemli ve riskli sonucu, sürücünün aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir.

    Tünel Görüşü
    Hızlı araç kullanırken görme alanının daralması sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Aracın hızı ne kadar artarsa sürücünün bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve sürücü çevresindeki olayları zamanında algılayamaz.

    Alkol ve Kaza İlişkisi
    Grafikte görüldüğü gibi 0,5 promil değerinden sonra kaza ihtimali yüksek bir eğilim göstermektedir. Bunun sonucunda kanında 1,00 promil Alkol bulunan sürücülerin %70’inin kazalara sebep olduğu saptanmıştır.
    1,00 Kandaki alkol miktarı (Promil)

    Alkolün Uyuşturucu Etkileri
    Kandaki alkol miktarı arttıkça kişinin denge, görme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya çıkar. Kas kontrolü gibi çok önemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır.

    Kurtarma Ekiplerinin Trafik Kazalarına Müdahalesi Güvenlik Önlemleri
    1- Olay yerine varıldığında, kurtarma aracı başka kazalara sebebiyet vermeyecek şekilde uygun yere park edilir.
    2- Olay yerine emniyet şeridi çekilir, olay yerinin ön ve arkasına 50-150 m reflektör konulur.
    3- Gereksiz kişiler şerit dışına çıkarılır.
    4- Kaza yapan aracın kontak anahtarı kapatılır, mümkünse Akü kutup başları sökülür.
    5- Yangına karşı gerekli önlemler alınır.
    6- Gaz kaçaklarına karşı gerekli önlemler alınır.
    7- Diğer tehlikelere karşı (toprak kayması, kaya düşmesi vb.) gerekli önlemler alınır.

    1. Durum Değerlendirmesi
    a)Yaralının bilinç durumu,
    b) Solunum yolları,
    c) Dolaşım yolları,
    d) Baş,
    e) Boyun,
    f) Göğüs,
    g) Karın,
    h) Kollar ve bacaklar kontrol edilir.
    2. İlk Müdahale
    a) Yaralıya bilinç kontrolü yapılması,
    b) Solunumun sağlanması,
    c) Dolaşımın sağlanması,
    d) Kanamalara müdahale,
    e) Kırıkların tespit edilmesi
    f) Yaralar,
    g) Yanıklar,
    h) Şok,
    i) Bayılma.

    3. Kurtarma
    a) Gereksiz malzemelerin (cam,parça vb.) temizlenmesi,
    b) Sıkışma noktalarının belirlenmesi,
    c) Kurtarma malzemelerini kullanarak yaralının kurtarılması,
    d) Yaralıların araçtan nakli,
    e) Yaralıların ambulansla Sağlık kuruluşuna sevk edilmesi.

    Kurtarma Teknikleri

    Tam Flep
    Aracın kapı ve direklerinin kesilmesi ve tavanın komple alınmasına tam flep denir. Tam flep şu hallerde uygulanır;
    -Araç tavanının tamamen çöktüğü durumlarda,
    -Kapıların açılmaması halinde,
    -Yaralıların daha çabuk ve zedelenmeden çıkarılması için.

    Yarım Flep
    Aracın ön veya arka kapı ile orta direklerinin kesilmesi ve tavanın yarım açılmasına yarım flep denir. Yarım flep şu hallerde uygulanır;
    - Yaralıların sadece önde bulunması halinde,
    - Yaralıların sadece arkada bulunması halinde
    - Kapıların açılmaması halinde.

    Kapıların Açılması
    Kapılar menteşe aralarından ayırıcı ile koparılarak yapılır. Kapılar sökülür. Kapıların açılması şu hallerde uygulanır;
    - Hafif yaralanma durumunda,
    - Kapıların sıkışarak açılmaması durumunda kullanılır.
    Direksiyon Simidi ve Pedalın Kesilmesi
    Kaza sırasında genellikle direksiyon veya pedallar yaralıyı sıkıştırır.
    Uygulaması: Direksiyon simidi veya pedallar pedal kesici veya kesme aparatı ile kesilerek yaralı kurtarılır.

    Araç İçinin Genişletilmesi
    Kaza sırasında özellikle ön koltukta oturan yolcu ve sürücü, konsolun darbe sonucunda eğilmesi ile koltuk ve konsol arasına sıkışır. Bu durumda araç içinin genişletilmesi gereklidir.
    Araç içinin genişletilmesi iki yöntemle yapılabilir.
    a) Kazazedenin olduğu taraftaki ön kapı; kapıların açılması yöntemi ile alınır. Daha sonra aracın orta direğinin Altından konsol hizasına çarpraz olarak ayırma silindiri uygulanır veya ayırma aparatını koltuk önünden konsolun alt tarafına uygulayarak genişleme sağlanır.
    b) Yukarıdaki işlemlerin gerçekleştirilememesi halinde; aracın ön Camı kırılmamışsa kırılır, ayırma aparatı gerdirme zincirinin kancası konsülün uygun bir yerine takılır. Ayırma aparatının diğer gerdirme zinciri de aracın ön tampon bölgesinde sağlam uygun bir yere takılır ve iki zincir arasına takılan ayırma aparatı ile gerdirme yapılarak araç içinin genişlemesi sağlanır.

    Araç Ters Dönmüş veya Yan Yatmış ise Kurtarma
    a) Araç desteklenir.
    b) Camlar yaralıya zarar vermeden kırılır.
    c) Sıkışma yoksa, yaralı uygun şekilde çıkarılır.
    d) Sıkışma varsa, sıkışma noktaları gerekli aparatlarla açılır, yaralı serbestleştirilir.
    e) Eğer emniyet kemeri takılı ise kurtarma personeli yaralı sırtına gelecek şekilde içeri girer, emniyet kemeri çıkarılır veya kesilir, yaralı sırtında dışarıya çıkarılır.
    f) Araç yan yatmış ise ön camlar kırılır.
    g) Ters yatmış pozisyonundaki kurtarma teknikleri uygulanır.

    Araç Su İçinde ise Kurtarma
    a) Araçsu içine düşmüş ise kurtarma personelinden çok araç içindeki kişiler kendilerini kurtarabilirler.
    b) Panik ve heyecan yapılmamalıdır.
    c) Motor ne tarafta ise araç o tarafından batmaya ve içeri su girmeye başlar, hafif tarafa geçilir.
    d) Kapılar ve camlar iç ve dış Basınç eşitleninceye kadar açılamaz, beklenir veya varsa tavan camından çıkılır.
    e) Bekleme sırasında ağırlık yapan eşyalardan kurtulunur, gerekirse soyunulur.
    f) Baygın olanların kendisine gelmesi sağlanır.
    g) Emniyet kemeri varsa çıkarılır.
    h) Basınç eşitlenince kapılar açılır ve araç terk edilir.
    i) Araç terk edilirken düzenli bir çıkış sağlanır.
    j) Yüzme konusunda tecrübeli olanlar yaralı veya baygın kişilere yardım etmelidir.
    bu bir alıntıdır
    Eklenen Resim Ön İzlemesi Eklenen Resim Ön İzlemesi

  9. #9
    Gonax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30.07.08
    Mesajlar
    906
    Beğendikleri
    2
    Beğenileri
    96
    Bahsedildi
    1 Mesaj
    Etiketlenmiş
    0 Konu
    Tecrübe Puanı
    100
    @Gonax

    Standart

    selamun aleyküm

    güzel bir konu tesekkür ederim. aynı zamanda kanayan bir yara.
    müsade ederseniz bende naçizane birseyler karalamak isterim...

    trafik kazalarını engellemek için trafik kurallarına uymamız yeterlidir..

    bu nasıl bir cevap demeyin... bakın olay çok basit ve şumdan ibarettir..

    trafik kurallarını biraz incelerseniz yani bunların bir kural olduğunu düsünmeden
    biraz deserseniz görürsünüzki. aslında trafik kuralı diye bahsettiyimiz her türlü
    uyarılar aslında insanın insanı sevmesinden, en azından insanın insana, insan olduğu
    için saygı göstermesinden ibarettir.. nasılmı ?

    küçük bir örnek........

    yaya olsun sürücü olsun bir şehirin vs. bir yerin yolunu ve kaldırımını belli usuller (kurallar)
    çerçevesinde kullanmaya hakkı vardır. elbette bir yaya karsıdan karsıya geçmelidir.
    bu onun en tabii hakkıdır o yolu kullanmalıdır. bir sürücüde yayanın kullanmak istediyi
    yolu kullanmalıdır. buda onun hakkıdır. şimdi bu motorlu araçtır bu yayadır diye
    düsünmeden her ikisininde aslında birir fert olduğunu (elbette biliyoruz) düsünerek
    şunları söyleyebiliriz sanıyorum. sürücü nezaketen yayaya saygı göstererek önce o
    kullansın diye müsade edebilir. aynı şekilde yayada aynı sebepten sürücüye müsade
    edebilir. bu tamamen saygı, insanı sevme, terbiye ve güzel ahlaktır. sadece
    bu kadar basit. işte bu insanı sevme saygı duyma ve başkalarınında hakkını düsünebilme
    gibi bir olayı görselleştirirsek; yayalar içinde bir trafik lambası, sürücüler içinde bir trafik
    lambası olmazmı.

    ozaman şöyle söyleyebilirmiyiz. sevecenliğimiz sıcak kanlılığımızla bizler birer insan olarak
    aslında trafik kurallarının tamamiyle bu platform üzerine kurulu olduğunu bilmeliyiz.

    önce insanı sevme ve baskasının hakkınıda almama gibi, kısacası kendimiz için ne istiyorsak
    karsımızdaki kisi içinde aynını istemeliyiz, bizim hakkımız olan bize neyse karsımızdaki içinde
    aynı olmalıdır' ın görsel işaretler haline dönüsmüs halidir trafik kuralları.

    bence insanları sevmeli onlarında hakkını kendi hakkımız gibi korumalıyız. bunu yapabilirsek
    emin olun zaten trafik işaret ve işaretçilerine gerek bile kalmaz.

    insanları sevin ve saygı gösterin = trafik kurallarına uyun

    selametle..................... ....
    Tutmamışsa Aşkın Mayası, Cezbeylemez Gözlerin Elası
    Hak'ka Yönelmişse Gönül, Yüze Ne Hacet..!



    www.azeribalasi.com

  10. #10
    baskoyum76

    Standart

    baska duyarli kimse yokmu??

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajinizi Degistirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook Baglan Giriş